Laatst was ik op zoek naar een leuke, rustige activiteit voor mijn kind. Iets zonder scherm, iets creatiefs, iets waar we samen plezier aan konden beleven. Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op een website genaamd AZkleur, en daar viel mijn oog meteen op een categorie die mijn hart deed smelten: schattige dieren kleurplaten.
Eerlijk? Ik had niet verwacht dat ik zó enthousiast zou worden van een paar zwart-witte tekeningen. Maar deze kleurplaten zijn echt iets speciaals. Denk aan kleine katjes met grote ogen, konijntjes met pluizige staarten, baby-eendjes die achter elkaar aan waggelen – stuk voor stuk superschattig, en perfect voor jonge kinderen.
Wat me vooral aanspreekt is hoe toegankelijk alles is. Je hoeft niets te kopen, geen account aan te maken – je kunt de kleurplaten gewoon gratis downloaden of zelfs online inkleuren. En geloof me: het plezier op het gezicht van mijn kind toen hij een puppy in regenboogkleuren inkleurde? Onbetaalbaar.
De kleurplaten zijn niet alleen mooi, maar ook afwisselend. Sommige zijn simpel en perfect voor kleuters, andere wat gedetailleerder voor kinderen die al iets meer uitdaging aankunnen. En eerlijk gezegd… ik heb er zelf ook een paar ingekleurd. Gewoon omdat het ontspannend is. En leuk.
Als je net als ik op zoek bent naar een leuke, creatieve bezigheid voor je kind – of gewoon iets wilt doen samen tijdens een regenachtige middag – dan kan ik je deze categorie oprecht aanraden. Schattige dieren kleurplaten op AZkleur zijn lief, eenvoudig en brengen echt een glimlach op ieders gezicht.